Digital strategi

OBS: denne opgave er lavet i undervisningssammenhæng.

Dette er en analyse af NA-KD.com‘s nuværende status af deres digitale strategi, præsenteret i Powerpoint nedenfor.

Kan du ikke se Powerpointen er teksten fra hvert slide gengivet nedenfor.

Slide 1: Forside

Overskrift: NA-KD

Gruppe: Nanna, Mads, Mie, Celina & Simon

Slide 2: Hvad er den overordnede strategi?

Den overordnede strategi i virksomheden er at vise deres kunder hvordan man skiller sig ud fra mængden – blandt andet ved at bruge micro-influencers. Samtidigt bestræber NA-KD sig på at blive ledende inden for det globale ecommerce-marked for fashion til kvinder.

  • Hvad sælger?… Klassiske items til damer online
  • Hvem sælges til?… Modebevidste/interesserede kvinder i aldersgruppen 18-30 år.

Den digitale strategi i virksomheden er:

  • At holde sig aktiv på sociale medier (heraf primært Instagram)
  • Øge kendskabsgraden via socials og collabs med influenter
  • Fastholde kunder gennem remarkteting (primært nyhedsbreve)

Slide 3: Virksomhedens digitale strategi

Hvor er virksomheden til stede digitalt?

  • Hjemmeside
  • Instagram (egen + influencer marketing)
  • Facebook (med link til webshop)

Hvad vil NA-KD opnå ved deres marketingstrategi?

  • Øge salg
  • Øge kendskabsgrad
  • Fastholde kunder (loyalitet)

Hvor befinder virksomhedens kunder sig digitalt?

  • Primært Instagram
  • Sekundært Facebook

Slide 4: Hvordan er virksomheden til stede?

Flere eksempler i form af billeder vises.


Læs også opgaven “Social Medie Strategi“, som tager udgangspunkt i virksomheden Barberklingen.dk.